Slet ikke medarbejdere
Når en medarbejder holder op i virksomheden, så anbefaler vi at man ikke sletter pågældende i håndbogssystemet, men blot deaktiverer kontoen.
Det kan gøres for hver enkelt medarbejder inde fra medarbejderadministrationen, hvor man redigerer medarbejderen, og fjerner krydset i boksen Aktiv.
Dette vil betyde at medarbejderen stadig findes i systemet, men ikke længere har adgang - og ikke længere tæller med som en brugt licens.
Fordelen er, at alle oplysninger om medarbejderen stadig er tilgængelige, fx sidebesøg og log med tilsendte mails og SMS'er. Disse kan måske være praktiske at have adgang til, hvis man har brug for information om en tidligere ansat.
Desuden kan man uden videre aktivere kontoen igen, og den relevante medarbejder vil så have alle sine oplysninger, og fuld adgang fuldkommen ligesom tidligere, hvilket er langt mere praktisk end at skulle oprette medarbejderen påny.
Hvis man vil deaktivere mange medarbejdere på en gang, så kan det ske via funktionen Håndter flere medarbejdere ad gangen.